Czech Republic CZE  

rss

  • rss
Tiskové zprávy - Amway
V Čechách je přímý prodej stále populárnější, roste třikrát rychleji než ve světě

2017/07/20 - 

Češi využívají přímý prodej nakupování, tedy prodej mimo kamenné obchody, stále více. Za loňský rok vzrostl v ČR obrat v této oblasti o 6,7%, tedy třikrát rychleji než je celosvětový průměr (1,9%). Češi nakoupili od distributorů zboží hlavně z oblasti kosmetiky a osobní péče za celkem 6,8 miliardy korun. Vyplývá to ze statistiky Světové federace přímého prodeje (WFDSA) a Evropské asociace přímého prodeje (SELDIA).

  • V ČR v roce 2016 rostl prodej mimo kamenné obchody o 6,7%, tedy třikrát rychleji než je celosvětový průměr.
  • V celosvětovém měřítku vzrostl za stejné období o 1,9%, v Evropě pak o 3%.
  • Globální jedničkou v oblasti přímého prodeje se opět stala firma Amway s ročním obratem 8,8 miliard dolarů.

Za uplynulý rok zaznamenal globální trh přímého prodeje obrat ve výši 182,6 miliardy dolarů. První příčku mezi firmami přímého prodeje obhájila společnost Amway, výrobce a distributor produktů pro domácnost, kosmetiky a výživových doplňků, jejíž tržby činily 8,8 miliard dolarů. Z průzkumu dále vyplynulo, že po celém světě se přímým obchodem zabývá více než 107 milionů prodejců, přičemž v ČR jich působí přibližně 288 tisíc.

Růst přímého prodeje je celosvětovým trendem, Evropa není výjimkou

„Vloni v České republice rostly obraty v přímém prodeji třikrát rychleji, než je celosvětový průměr. Patrný je zejména rostoucí zájem spotřebitelů o produkty na podporu na zdraví a krásu ve všech věkových skupinách,říká předsedkyně představenstva Asociace osobního prodeje a řeitelka Amway ČR a Slovensko Ildiko Dikošová. „Přímý prodej se ukázal být důvěryhodným kanálem pro spotřebitele, kteří preferují osobní přístup, plný servis a mají zájem o vysoce kvalitní výrobky denní i dlouhodobé spotřeby.

Přestože v Česku osobní prodej dynamicky roste, mezi hlavní trhy, kde se odehrává 80% celosvětového obratu těchto firem, patří USA, Čína a Jižní Korea. V Evropě, kde se obrat meziročně zvýšil o 3% na přibližně 36,5 miliardy dolarů, se přímému prodeji nejvíce daří v Německu, Francii, Anglii, Itálii a Polsku. „Jsme rádi, že vidíme pozitivní vývoj přímého prodeje v Evropě,“ říká ředitelka Evropské asociace přímého prodeje Katarina Molinová a dodává: „Zatímco maloobchod zůstává velmi konkurenceschopným sektorem, kde poptávka a výběr spotřebitelů nadále pokračuje, růst přímého prodeje ukazuje, že prodejní kanál, který nabízí spotřebitelům přímé a osobní doporučení, je vysoce ceněným způsobem nakupování.“

Evropané mají největší zájem o produkty na podporu zdraví a péči o zevnějšek

Poprvé od roku 2013 byl v EU největší zájem o wellness produkty (32%), následované kosmetikou a osobní péčí (25%). V Čechách byl největší zájem o kosmetické výrobky a produkty osobní péče (41%), domácnost a trvanlivé zboží (26%) a wellness produkty (25%).

Více informací: Tisková zpráva SELDIA, Tisková zpráva WFDSA

Napsat komentář

The e-mail address will not be published
* Mandatory field

© 2011 Amway Europe. All rights reserved. | www.amway-europe.com |
Connexia